Główne zasady treningu siłowego podczas okresu redukcyjnego.

dumbbell-pair-299535_1280

Kilka wskazówek dla osób, które nie  chcą rezygnować z treningu siłowego podczas okresu redukcyjnego.

 

Zwiększ intensywność

Jeżeli spędzasz na siłowni ponad 75 minut oznacza to ze NIE TRENUJESZ tylko LENIUCHUJESZ. Twój trening wymaga zdecydowanie podkręcenia tempa staraj się żeby Twój cały trening nie przekracza 70 minut. Czyli skróć przerwy lub zacznij trenować w systemie super serii.

Zakres ćwiczeń

Tutaj wszystko zależy  od tego co jest Twoim większym priorytetem jeżeli jesteś nastawiony tylko na redukcje tkanki tłuszczowej zwiększ zakres powtórzeń do 12   dla dużych partii mięśniowych a 14-16 dla mniejszych. Natomiast jeżeli zależy Ci na utracie tkanki tłuszczowej ale jak najmniejszym spadku „zdobytego mięsa” powinieneś cały czas pracować na zakresie 6-8.

Trening areobowy

Staraj się miksować swoje trening aerobowe(cardio* i HIIT*) idealnie było by gdybyś robił je na przemian plus dodatkowo przeplatał innymi aktywnością np. długi spacer ,gra w siatkówkę ,koszykówkę itp.

Brzuch

Chyba każdemu z nas najbardziej zależy nad osłonięcie lub pozbyciu się tkanki tłuszczowej z brzucha.  Należy pamiętać ze 90% roboty wykonujemy trzymając  właściwą dietę z deficytem kalorycznym. Jednak jeżeli chcemy zoptymalizować efekty trening brzucha spokojnie możemy wykonywać  5 razy w tygodniu w systemie

prosty

przerwa

prosty

skos

prosty

przerwa

prosty.

W ćwiczeniach skup się na najgorszej partii brzucha czyli dolnym odcinku żeby jak najmocniej go zaangażować wykonuj jak najwięcej ćwiczeń w których poruszasz nogami w różnych płaszczyznach.(scyzoryki, wznosy nóg na drabinkach drążku itp.).Ktoś może powiedzieć ze dużo tego brzucha ale trenując tym systemem przed debiutami grubość moich mięśni brzucha była zdecydowanie lepsza niż przy treningu 2x tyg.

 

Cardio trening aerobowy na tętnie ok.80% maksymalnego

HIIT eng. High Intensity Interval Training trening wymagający wysokiej intensywności który w znaczny sposób przyspiesza nasz metabolizm nawet w stanie spoczynku.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć tych tagów i atrybutów HTML :

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>